Priprema predstave „Ifigenija“– Osvrt na Aktivnosti JU Centar za kulturu Kolašin (2.Dio)

Direktorka Centra za kulturu Gorica Ilinčić, je u razgovoru za Portal Kolašin osvrćući se na aktivnosti te ustanove za minulu godinu istakla i pripremu predstave „Ifigenija“, koju će, nadamo se svi, publika Kolašina imati priliku uskoro i da gleda…

Ilinčić je objasnila da je potpisan Ugovor o saradnji sa Centrom za kulturu Vojislav Bulatović – Strunjo.

„Na obostrano zadovoljstvo imaćemo po prvi put koprodukciju sa ovom ustanovom kulture. Sporazum o saradnji potpisan je i sa NVO Korifej teatar sa kojima imamo višegodišnju odličnu saradnju.

Do sada smo uspjeli da dovedemo proces do proba u prostoru. Rad na predstavi i premijeru predstave usporila je pandemija korona virusa, pa su probe morale biti prekinute jer su dva člana ekipe bili u samoizolaciji. Za to vrijeme probe su se, koliko je to bilo moguće, održavale putem Skajpa, pa se na taj način i održala radna temperatura, do trenutka kada će se glumci vratiti na scenu i dovršiti započeti proces. Iskusni kreativni tim obećava dobar scenski proizvod“, istakla je Ilinčić dodajući da predstavu sufinansira Ministarstva kulture, drugi sufinansijer je Opština Kolašin a nosilac projekta je Centar za kulturu Kolašin.

U realizaciju projekta, istkla je ona, učestvuju: Producent Jelena Šoškić. Reditelj Zoran Rakočević. Glumci, Đorđije Tatić, Anđelija Rondović, Jelena Đukić, Petar Novaković i Moamer Kasumović.

Ilinčić je popisno i približila najavljeni dramski komad ističući da je napisan godine kada je i sam pjesnik umro, a proizvedena u Atini iste godine. Čuveni evropski reditelj Kakojanis 1977.godine snima svoj film Ifigenija, koji se ubraja u remek djela svjetske kinematografije.

„Ifigenija je svakako velika inspiracija za postavku i nudi bezbroj pitanja na koja dramski umjetnik u današnjem svijetu, baš u ovo vrijeme, mora da odgovori aktuelizacijom i tematizacijom sižea koji Euripid nudi“, naglasila je ona.

Ilinčić je nadalje dala opis drame…

Agamemnon, vođe grčkih polisa okupljenih da bi se poveo Trojanski rat donosi odluku da žrtvuje kćer Ifigeniju kako bi vojska mogla isploviti iz luke, odnosno sačuvati čast u borbi za Troju. Glavni sukob u drami je između Agamnenona i Ahileja oko sudbine mlade žene, prilično sličan sukobu opisanom na početku Ilijade Euripidovog velikog prethodnika Homera. Na samom početku nepogodan vjetar zadržava Ahejce u Aulidi, i oni ne mogu da krenu ka Troji. Po savjetu vrača Kalhanta, Agamemnon je poslao po svoju kćerku Ifigeniju da je tobože uda za Ahileja, a u stvari da je žrtvuje boginji Artemidi kako bi ona poslala povoljan vjetar. Međutim, pokaje se što je to učinio i po poverljivom sluzi šalje svojoj ženi, Klitemnestri, pismo da ne šalje Ifigeniju. Njegov brat zbog kojeg je vojska udruženih polisa i krenula na Troju, Menelaj presretne pismo, i uskoro na žrtvenih Klitemnestra dolazi s ćerkom Ifigenijom i sinčićem Orestom. Kad Ahilej sve shvati počne da brani Ifigeniju, napadajući Agamemnona. Ali Agamemnon ne može da popusti. Kad Ifigenija vidi da cio ratni pohod zavisi od nje, riješi da da svoj život za slavu Helade. Pošto se oprostila od majke i brata, odvedu je ka žrtveniku, ali dolazi glasnik s vešću da je Artemida Ifigeniju sklonila, a umesto nje na žrtvenik podmetnula košutu.

Avatar

Admin